– Det er tragisk at det ikke fins elektriske tog nord for Trondheim. Lukter vondt, krenger og bråker gjør de også, disse dieseltogene, sier Kari E. Hansen.
Bane NOR har nå satt ned en overordnet arbeidsgruppe for å bedre punktligheten. Gruppen skal finne årsaker til togforsinkelsene og fremme forslag til tiltak som gir størst effekt. Til nå i år er togenes punktlighet vesentlig dårligere enn i fjor.
Rørosbanen: Da lokalavisen Arbeidets Rett på Røros nylig ba leserne si sin mening om Rørosbanen, var det langt mellom lovordene.
Når reisetiden fra Larvik til Porsgrunn nå kuttes fra 34 til 12 minutter, blir det endelig raskere å ta toget enn å sykle mellom disse to byene.
«Hvordan har jeg havnet her? Jeg sitter faktisk og kjører tog». Carina Vik (20) gikk ut av videregående skole i fjor, men er allerede ute i praksis og kjører tog i Oslo.
Bane NOR Eiendom legger opp til en kraftig utvikling og modernisering av Oslo S og området rundt stasjonen. Stasjonen skal forbedres som knutepunkt med bedre tilgjengelighet og service.
Bane NOR vil samle 1200 av sine ansatte i et nytt kontorbygg like ved Oslo S. Bygget er klart for innflytting fra årsskiftet 2018/2019.
En ny reiseplanlegger samler all informasjon om kollektivtrafikk på ett sted. Entur AS jobber for å inkludere alle billettkjøp i sin app i løpet av 2019.
Som ny sjef for utbyggingen av Follobanen måtte Per David Borenstein heve en kontrakt med en entreprenør. Men sånt skremmer ikke denne karen …
Når de første godstogene bakker fra Heimdal stasjon og inn på Heggstadmoen godsterminal 1. juni, blir det en litt bedre konkurransesituasjon for gods på jernbane mellom Oslo og Trondheim. Det er på tide.
Den over to kilometer lange Eidangertunnelen i Porsgrunn nærmer seg ferdigstillelse.
Bane NOR gjennomfører noen av Norges mest spennende digitaliseringsprosjekter.